
Influenceři mají jistý vliv nejen na to, co si koupíte, ale také na to, jaký dobročinný projekt podpoříte
Necelá třetina z Vás sleduje na sociálních sítích nějakého influencera nebo známou osobnost. Jaký máte postoj k jejich placeným spolupracím a dobročinným aktivitám?
Zeptali jsme těch z Vás, kteří sledují na sociálních sítích nějakého influencera, nebo známou osobnost, co si myslí o propagaci produktů a služeb na jejich profilech. Více než čtvrtině z Vás tento druh reklamy nevadí. Polovina z vás to má nerozhodně – někdy Vám tyto reklamy vadí a někdy zase. Jen 16 % z Vás má však v tento druh propagace důvěru. Více než polovina z Vás této reklamě věří alespoň někdy. Nicméně až polovina z Vás, kteří influencery sledujete alespoň jednou na základě této propagace něco zakoupila.
U spousty influencerů můžete kromě propagace produktů a služeb na jejich profilech na sociálních sítích vidět také výzvy k dobročinným projektům. Až 4/5 z Vás, kteří influcencery sledujete takovou výzvu již zaznamenalo. 40 % z nich tuto dobročinnou výzvu také podpořili. 19 % procent dokonce více než jednou.
Když se řekne influencer jako prvního si vybavíte českého youtubera, vlogera, dabéra, moderátora a spisovatele Karla Kováře, známého jako Kovy. Na druhém místě je to herečka, zpěvačka, moderátorka a matka Nikol Leitgeb s více než 650 tisíci sledujícími na Instagramu. Jako na třetího v pořadí jste si vzpomněli na moderátora a showmana Leoše Mareše, který již 25 let baví své fanoušky v ranní show na Evropě 2.