Influenceři mají jistý vliv nejen na to, co si koupíte, ale také na to, jaký dobročinný projekt podpoříte

Influenceři mají jistý vliv nejen na to, co si koupíte, ale také na to, jaký dobročinný projekt podpoříte

Necelá třetina z Vás sleduje na sociálních sítích nějakého influencera nebo známou osobnost. Jaký máte postoj k jejich placeným spolupracím a dobročinným aktivitám?

Zeptali jsme těch z Vás, kteří sledují na sociálních sítích nějakého influencera, nebo známou osobnost, co si myslí o propagaci produktů a služeb na jejich profilech. Více než čtvrtině z Vás tento druh reklamy nevadí. Polovina z vás to má nerozhodně – někdy Vám tyto reklamy vadí a někdy zase. Jen 16 % z Vás má však v tento druh propagace důvěru. Více než polovina z Vás této reklamě věří alespoň někdy. Nicméně až polovina z Vás, kteří influencery sledujete alespoň jednou na základě této propagace něco zakoupila. 

U spousty influencerů můžete kromě propagace produktů a služeb na jejich profilech na sociálních sítích vidět také výzvy k dobročinným projektům. Až 4/5 z Vás, kteří influcencery sledujete takovou výzvu již zaznamenalo. 40 % z nich tuto dobročinnou výzvu také podpořili. 19 % procent dokonce více než jednou.

Když se řekne influencer jako prvního si vybavíte českého youtubera, vlogera, dabéra, moderátora a spisovatele Karla Kováře, známého jako Kovy. Na druhém místě je to herečka, zpěvačka, moderátorka a matka Nikol Leitgeb s více než 650 tisíci sledujícími na Instagramu. Jako na třetího v pořadí jste si vzpomněli na moderátora a showmana Leoše Mareše, který již 25 let baví své fanoušky v ranní show na Evropě 2.